Afzien in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stephan Janssen - WaarBenJij.nu Afzien in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stephan Janssen - WaarBenJij.nu

Afzien in Sydney

Door: Stephan

Blijf op de hoogte en volg Stephan

28 September 2014 | Australië, Sydney

Gooooooedemiddag iedereen,

Ik dacht maar weer eens een verhaaltje eruit te gooien voor de achterblijvers aan de andere kant van de wereld! In de tussentijd kan ik wel zeggen dat ik aardig wat gedaan heb. Weer 2 weekjes hard studeren op school achter de rug, 2 heftige weekenden – dus al met al, het is de tijd zoeken om er nog van te kunnen genieten!

Natuurlijk zal ik even beginnen met het feestje van vorig weekend – Defqon.1 Australia. Voor de mensen die er niet echt bekend mee zijn; 140 beats per minute is de middenmaat, 12 uur lang op een eilandje ter grote van het complete centrum van Geleen. De organisatie (welke nederlands is) heeft een speciale regeling voor nederlanders en zij mogen naar binnen voor 50$ (omgerekend z’n 35 euro), opzich niks voor over te klagen aangezien je voor ditzelfde festival wat ook in nederland wordt georganiseerd een kleine 70 euro voor kwijt bent. Het verhaal deed zich blijkbaar ook goed in de ronde dat dit een speciale aanbieding was – er waren in totaal z’n 350 – 400 nederlanders in het oranje vertegenwoordigd. Hoewel ik er hier maar 5 van kon, heb ik me toch met iedereen prima vermaakt! Ook de GoPro heeft hier weer goed z’n werk gedaan: https://www.youtube.com/watch?v=KPZdqj32v9s (voor de liefhebbers nu ook op 1080p te bekijken!). En blijkbaar (wat helaas buiten film is gebleven) worden de nederlanders in deze toch ietwat underground-scene de hemel in geprezen. Ik werd redelijk vaak bedankt voor het grootmaken van de hardstyle-scene in de wereld. Hoeveel ik er toch niet al aan kan doen vanuit het altijd feestende limburg.
Kortom een dik feest waar ik zeker blij om ben dat ik dat heb mogen beleven!

En dan wordt het door de week weer buffelen op school – Engelse grammatica is opzich wel redelijk te doen als je de nederlandse grammatica onder de knie hebt. Helaas heb ik Chemie gestudeerd en wordt de nederlandse grammatica hier je niet zoals het periodiek systeem der elementen behandeld, dus al met al kan ik zeggen dat het vrij lastig voor me is. De termen verb, noun, adjective, depentent prepositions en plurar zeiden me totaal niks. Na dit even op een apart blaadje te hebben geschreven en door google translate te hebben gegooit bleken de regels me toch allemaal wel redelijk bekend in de oren te klinken.

Afgelopen donderdag werden er ook wat stiekeme briefjes door de klassen gestuurd. Een bbq op vrijdag vanaf 2pm op Bondi Beach. Natuurlijk was dit een kleine overweging aangezien normaliter vrijdag middag gelijkstaat aan vocabulaire middag– maar aangezien de braziliaanse schoolgenoten toch wel van een barbequetje houden en een bescheiden drankje, heb ik toch maar besloten om het woordenboek in de kast te laten en een hapje te gaan doen. Dit alles was zeeeeer goed geregeld – iedereen neemt zijn eigen eten en drank mee en is hier uiteraard ook zelf verantwoordelijk voor. De hapjes bakken op de bakplaat is relatief makkelijk, de drankjes achterover schudden ook. Helaas is er wel in heel Bondi District een drank verbod. Alhoewel ik hier nog niet van op de hoogte was, wil ik mevrouw de agent hiervoor graag bedanken voor ons hierop te attenderen om 4 uur ‘s middags. Ook ben ik er hier achtergekomen dat mijn luistervaardigheden beter zijn dan mijn mede-studiegenoten en mevrouw de agent toch iets te snel gepraat heeft voor hun. Dit aangezien zij nog 2x is terug moeten komen voor de regels nogmaals uit te leggen.

Zaterdag zijn we met een groep van 8 man van het huis naar de Blue Mountains gegaan – hoewel ze niet blauw zijn; was het wel gruwelijk vet om te zien. Samen met onze reisleider Bigwave Dave hebben we de verfijnde uithoekjes van het Australische landschap bekeken. Ik zal hier enkele fototjes plaatsen op facebook. Na afloop nog een fijn applecider gedronken en ’s avonds een iets grotere bbq geregeld in de tuin van het huis. Allemaal zeer, zeer geslaagd!

Het klinkt nu alsof het allemaal alleen maar goed is aan de andere kant van de wereld; maar ik kan ook klagen:
- Het internet is hier niet te pruimen; waar de meeste mensen klagen over de snelheid ben ik uberhaubt al blij met verbinding.
- Het zand op Bondi Beach – het waait aardig hard dus de eerder optionele zandstraalsessie krijg je er gratis bij.
- Het stapelbed waar ik in slaap (uiteraard boven) – opzich niet verkeerd met uitzondering dat het plafond 20 centimeter van m’n hoofd verwijderd is, het net iets te klein is dat ik niet echt comfortable languit kan liggen zonder de onder én de bovenkant van de val-niet-uit-je-bed-randen te raken en zodra mn roomie zich omdraait ik nét genoeg meebeweeg om wakker te worden uit een diepe slaap.

Genoeg geklaag – ik ga mijn schooltas weer inpakken voor een nieuwe spannende week op school! En ik bedenk me net dat er ook nog wat huiswerk te doen is; wat uiteraard morgenvroeg ook nog gedaan kan worden!


  • 28 September 2014 - 20:20

    Loes Joosten:

    Hallo stephan,

    Je hebt het er maar druk mee. Haha.

  • 28 September 2014 - 22:45

    Lea:

    Go-Stephan-Go xx

  • 28 September 2014 - 23:39

    Bert En Marij:

    Hey Stephan...dat klinkt toch allemaal goed!!! Zo te horen/zien heb je tijd tekort. Geniet van elke dag, op school of op " een feestje".Heel leuk om zo af en toe een mooi verhaal van jou te kunnen lezen!!! Knuffel van Bert en Marij xxx

  • 02 Oktober 2014 - 21:30

    De Tant:

    Heerlijk Steefke. Het klinkt allemaal geweldig. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hallo allemaal,

Vandaag over 2 weken zal ik aan mijn grote reis naar Australië beginnen. Na veel plannen, regelen en nog meer regelen is alles dan eindelijk rond. De engelscursus, het verblijf, ticket en het visum zijn geregeld dus ik ben klaar voor vertrek.

De reden waarom ik deze reis zo graag wil gaan doen omdat mijn grote zus Claudia ongeveer 4 jaar geleden een soort gelijke reis heeft gemaakt en ik hier allemaal spannende, interessant en leuke verhalen over hoorde. Graag had ik deze reis willen combineren met mijn afstuderen maar door omstandigheden was dit helaas niet mogelijk. En om toch nog te kunnen gaan studeren in het buitenland heb ik er voor gekozen om een "General English Course" te gaan volgen aan een talenschool vlak bij Bondi Beach in Sydney. Hier zal ik 2 maanden verblijven in een stagehuis met allemaal nederlandse en belgische studenten die daar ook voor een cursus of stage zijn.

Voordat ik in Sydney zal aankomen heb ik een tussenstop in Dubai. Hier zal ik dan ook 24u de tijd hebben om de stad te verkennen en allerlei dingen te bezoeken. Eenmaal in Sydney aangekomen zal ik deze cursus volgen. Hierna zal ik anderhalve maand nog de tijd hebben om de oost-kust van Australië te gaan verkennen. Al met al zullen er genoeg verhalen zijn om jullie up to date te houden!

Ik zal me in de tussentijd mentaal gaan voorbereiden op de grote reis!

Dus voor nu; de groeten uit het altijd zonnige Geleen!

Recente Reisverslagen:

08 December 2014

The Trip V3

29 November 2014

The Trip V2

29 November 2014

The Trip V2

17 November 2014

The Trip

03 November 2014

Australiä – wat heb je nog meer voor me in petto!?
Stephan

Na mijn studie Chemische Technologie heb ik besloten nog een extra cursus te volgen in Sydney. Na deze cursus zal ik de tijd hebben om het oosten van Australië te gaan verkennen. Dus lees gerust verder om mijn ervaringen te zien!

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 8931

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 18 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: