Jervis Bay - Reisverslag uit Jervis Bay Territorium, Australië van Stephan Janssen - WaarBenJij.nu Jervis Bay - Reisverslag uit Jervis Bay Territorium, Australië van Stephan Janssen - WaarBenJij.nu

Jervis Bay

Door: Stephan

Blijf op de hoogte en volg Stephan

09 Oktober 2014 | Australië, Jervis Bay Territorium

Goooooooedemorgen Nederland,

Na het geslaagde succes van het vorige verhaal zal ik deze week maar weer een verhaaltje typen over mijn ervaringen op het geweldige continent Australië.

Afgelopen weekend was een lange in verband met Labor day (dag vd arbeid) op maandag, dus trokken we er met z’n alle op uit! Bestemming: Jervis Bay. Volgens de Lonely Planet vooral bekend om zijn mooie stranden en prachtige uitzichten! En na een rit van ongeveer 4 uur kan ook ik dit bevestigen. Op een camping hadden we met 10 man heel erg lux 2 huisjes á 5 man geboekt – dit bleek achteraf een van de betere locaties te zijn aangezien we op steenworp afstand van het strand af lagen en daarmee uiteraard uitzicht hadden over de zee!

Net aangekomen leek het ons een chill idee om een kleine wandeling te maken over het strand – bepakt en bezakt met een zwembroek en teenslippers gingen we volle moed het strand op. Ik was eigenlijk van plan om de situatie uit te leggen via google maps maar dit was toch moeilijker als gedacht dus laten we zeggen dat er 2 manier waren om van het ene kleine strandje naar het andere strandje te kunnen lopen. Na manier 1 succesvol te hebben gelopen, onder een sterkte stroming, leek het mij ook leuk om manier 2 te doen. De stroming was hier zeker sterk, maar onderweg kwam ik 2 haaien tegen die graag een hapje uit mijn voet wilden nemen. Na een worstel partij van een kleine 2 minuten ben ik er in geslaagd om los te komen en terug te strompelen naar het strand waar ik tot de constatering kwam dat er toch wel wat sneeën in mijn voet zaten. Oké, alle gekheid op een stokje: ik ben gewoon met mijn domme kop op koraal gaan staan loop nu nog steeds mank. Maar met de hulp van een vriendelijke pharmacist in Jervis Bay heb ik een flesje Betadine (notabene uit Nederland) en plakverband gebruikt, waar ik overigens nog steeds aaridg mee bezig ben. De dag erna door gegaan naar Hyams Beach – de noordwijk van Scheveningen zeg maar, alleen dan nét iets witter en warmer. Hier een dagje liggen braden en dolfijnen gespot op ongeveer 200 meter afstand, dus ik mag niet klagen. Maandag moesten we alweer vertrekken om 7 uur; dus kwam Stephan met het goede idee om de zonopgang te gaan bewonderen. Dus om 6 uur stond stephan met een heerlijk glaasje ranja uit het raam te kijken om tot de conclusie te komen dat de mist roet in het eten gooide.

Enfin; verder ben ik deze week nog naar Opera House geweest. Ook dit was weer een avondtuurtje waard. Tegen 8 uur zou de voorstelling beginnen: een appelcidertje gedronken en door naar de zaal. Welgeteld zaten we in bovenste rij waar we uitzicht hadden op iedereen; ook op de Koreaanse Marine. Hiervan waren een kleine 200 – 250 man tussen de 19 en de 25 jaar van aanwezig, zij vielen namelijk nogal op aangezien zij allemaal een wit marinepakje aanhadden met gelijkgekleurde glimmende schoenen. Nadat er aan hun gevraagd werd waarom zij met zovelen zijn wist hij ons te vertellen dat zij hier op trainingsmissie waren en door hun overheid hier naartoe mochten (oftewel moesten). Maar blijkbaar hadden zij óf een drukke dag gehad óf een enorme jetlag. Namelijk wanneer de eerste toon gespeeld werd door het orkest begonnen zij stuk voor stuk te knikkebollen met hilarische momenten als gevolg. Voor de rest was de voorstelling ook wel prima; maar ik ben er nu wel van overtuigd dat ik voldoende orkest i.c.m. een koor van 250 man voor de rest van mijn twintiger en misschien ook wel dertiger jaren gezien heb.

En voor de rest komen er nog veel leuke dingen aan voor mij naast het o-zo drukke studenten leven waaronder aankomende zaterdag naar een National Park in Sydney met daaropvolgend een basketbalwedstrijd, volgende weekend een lang weekend tripje naar Tasmanië, ergens nog een Halloweenfeestje, mijn PADI-Certificaat behalen (voor de minder bekende: een duikcertificaat) wat ikzelf nogal kickass vind, een surfweekendje en daarnáááááá zal ik beginnen aan mijn rondreis. Lijkt me niet verkeerd zal ik maar zeggen!

Dus al met al; ik vermaak me hier wel!
Cheers mate!


  • 09 Oktober 2014 - 11:02

    Claud:

    Ik lig echt bijna naast mn stoel van het lachen hier, ze kijken me ook allemaal raar aan. Gelukkig weet ik wel wat een PADI is, en ben ik dus kickassssss jaloers! :-) enjoy broooo! X

  • 09 Oktober 2014 - 12:23

    Nadja:

    Haha, leuk verhaaltje weer! Klinkt sjiek! Enjoyyy Stevie :P

  • 09 Oktober 2014 - 13:47

    Liesbeth Medema:

    Hoi Stephan, ja ik volg je ook al vanaf het begin. Geniet van je leuke verhalen, maar maak het niet al te spannend he? Over 2 haaien die aan je voet knabbelen e.d.
    Ik lees dat je je geweldig vermaakt en je niet verveeld. Leuk om dit allemaal te volgen.
    Ik wens je nog veel plezier daar en ook succes op school.
    Tot je volgende verslag maar weer,
    lieve groet van Liesbeth Medema uit Warffum

  • 09 Oktober 2014 - 19:32

    Lea:

    Tja padi....natuurlijk weet ik (nu) wat dat is! Wat een geweldige tijd heb je nog voor je, leuk programma hoor. Geniet ervan xxx

  • 12 Oktober 2014 - 19:02

    Ingrid:

    Goed bezig, toerist! Now or never.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Jervis Bay Territorium

Mijn eerste reis

Hallo allemaal,

Vandaag over 2 weken zal ik aan mijn grote reis naar Australië beginnen. Na veel plannen, regelen en nog meer regelen is alles dan eindelijk rond. De engelscursus, het verblijf, ticket en het visum zijn geregeld dus ik ben klaar voor vertrek.

De reden waarom ik deze reis zo graag wil gaan doen omdat mijn grote zus Claudia ongeveer 4 jaar geleden een soort gelijke reis heeft gemaakt en ik hier allemaal spannende, interessant en leuke verhalen over hoorde. Graag had ik deze reis willen combineren met mijn afstuderen maar door omstandigheden was dit helaas niet mogelijk. En om toch nog te kunnen gaan studeren in het buitenland heb ik er voor gekozen om een "General English Course" te gaan volgen aan een talenschool vlak bij Bondi Beach in Sydney. Hier zal ik 2 maanden verblijven in een stagehuis met allemaal nederlandse en belgische studenten die daar ook voor een cursus of stage zijn.

Voordat ik in Sydney zal aankomen heb ik een tussenstop in Dubai. Hier zal ik dan ook 24u de tijd hebben om de stad te verkennen en allerlei dingen te bezoeken. Eenmaal in Sydney aangekomen zal ik deze cursus volgen. Hierna zal ik anderhalve maand nog de tijd hebben om de oost-kust van Australië te gaan verkennen. Al met al zullen er genoeg verhalen zijn om jullie up to date te houden!

Ik zal me in de tussentijd mentaal gaan voorbereiden op de grote reis!

Dus voor nu; de groeten uit het altijd zonnige Geleen!

Recente Reisverslagen:

08 December 2014

The Trip V3

29 November 2014

The Trip V2

29 November 2014

The Trip V2

17 November 2014

The Trip

03 November 2014

Australiä – wat heb je nog meer voor me in petto!?
Stephan

Na mijn studie Chemische Technologie heb ik besloten nog een extra cursus te volgen in Sydney. Na deze cursus zal ik de tijd hebben om het oosten van Australië te gaan verkennen. Dus lees gerust verder om mijn ervaringen te zien!

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 8946

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 18 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: