Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Stephan Janssen - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Stephan Janssen - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Stephan

Blijf op de hoogte en volg Stephan

02 September 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Haaaallo allemaal,

Inmiddels ben ik al vertrokken en zit momenteel nog in Dubai. Lekker met het laptopje op schoot en ben de luxe manier van leven mijzelf gaan aanwennen door Wifi op mijn kamer te regelen!

Maar laat ik bij het begin beginnen:
De tijd is aangebroken om me voor te bereiden op de grote reis - Tas ingepakt: Check! Paspoort: Check! Ingecheckt: Check! Tijd om te gaan. Na nog een broodje hamburger met friet op schiphol was het dan eindelijk tijd om afscheid te nemen van Mam, Claud, Danique en Pap. Maar het kon natuurlijk weer niet anders: steef was weer iets vergeten. Een lekker jasje voor in het vliegtuig.

Eenmaal in het vliegtuig had ik weer de struggles om uit te vinden welke leuning nou precies voor mij was. Voordat ik dit doorhad hadden mijn beide buurvrouwen besloten dat die aan haar kan voor haar was; maakt niet uit, ik zit toch nooit graag erg lekker. Dan maar tijd voor een dutje maar halverwege maakte mijn neus mij wakker. Volgens de stewardes was het “Chicken with Lice”, afwachten of mijn buurvrouw zou omvallen, at ik alles wat zij net op had. Daarna toch nog een paar uurtje slaap gepakt.

Na het landen werd de dag meteen afgetrapt met een half uurtje wandelen om mijn rugzak te gaan ophalen, gelukkig voelde alles nog vrij frisjes in het gebouw. Na mijn rugzak gevonden te hebben kon ik de helse hitte en luchtvochtigheid dan eindelijk ervaren. Gewapend met een lange spijkerbroek, een rugzak van 22 kilo en daarbij nog een kleine handbagage voelde de vakantie dan nu toch wel echt!

Meteen de volgende vlucht ingecheckt en de stad in (met inmiddels een korte broek!). Tegenover mijn (zeker niet het minste) hotel ligt de Emirates Hall - zeg maar de Makado maar dan enkele malen groter, ongeveer 8, en daarnaast ook nog veel diverser. Maar meteen aan de ingang werd ik al als tourist gespot en kreeg meteen een hop-on-hop-off ticket aangesmeerd. Gezien dit toch mijn plan was, was ik hier zeker blij mee! Na een beetje rondhobbelen op in de mall had ik de eerste bus alweer gemist, dan maar op voor de tweede.
Met deze bussen heb ik letterlijk alle touristische trekplijsters van een afstandje gezien. Al met al is Dubai een zeer leuke stad maar alleen merk je wel dat de groen voorzieningen niet vanzelf groeien. Maar er wordt blijkbaar nog hard aan gewerkt aangezien er toch veel gebouwen nog in de stijgers staan!
Als ik alle gebouwen ga beschrijven haken jullie nog eerder af dus ik beschrijf er even eentje: De Burj Khalifa. Goed voorbereidt had ik hiervoor thuis al een ticket besteld zodat ik verzekerd was van een plaatsje op de toren! Een absurd hoog gebouw waar je ook absurd snel boven bent met de lift. Het is dat ik de drukverschillen van de limburgse landschappen zo goed gewend ben anders zou had ik wel héél veel last van mijn oren gehad. Maar alle gekheid op een stokkie: het uitzicht waar waanzinwekkend! Vanaf 18.00u begon de zon onder te gaan en hiermee ook mijn batterij van mijn camera leeg te raken. Uiteraard om 18.20, 10 minuten voor het moment supreme, konden er geen fotos meer gemaakt worden.
En dat rond dit eerste dagje zonder het thuisfront aan mijn zij af. Geniet maar van dit nét iets te lange verslag, dit zal denk niet meer de orde van de dag zijn bij de volgende verslagen.

Arrevedetsjoz,
Stephan

  • 02 September 2014 - 21:34

    Lea:

    Goed begin Stephan! Op naar Sydney!! xxx

  • 02 September 2014 - 21:41

    Claudia:

    Whaaa, genieten dit! Heerlijk geschreven. Vind het dan ook fantastisch dat je camera leeg was, dit kan namelijk echt maar 1 iemand gebeuren. Was sisi stewardess op je vlucht? Goede vlucht morgen lief broertje, op naar de stad waar ik mijn hart verloren ben :-) XX

  • 02 September 2014 - 22:10

    Claire En Pat:

    Klinkt nu al super! Geniet er van danique was vanavond al aan het aftellen je hebt nog 107 dagen te gaan ;)

  • 02 September 2014 - 22:41

    De Tant:

    Heerlijk Steeffie. Misschien een extra batterijtje aanschaffen voor de echte hoogtepunten en dan komt alles goed met jou!
    xxx

  • 02 September 2014 - 22:43

    Patricia:

    Erg leuk om te lezen! Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende stukje...

  • 03 September 2014 - 07:38

    Ingrid:

    Klinkt allemaal geweldig! Enjoy! We're watching you ....

  • 03 September 2014 - 21:55

    Henny:

    Prima verslag. Jammer dat ze op de fotocursus niets over extra batterij hebben verteld. Kump good.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Hallo allemaal,

Vandaag over 2 weken zal ik aan mijn grote reis naar Australië beginnen. Na veel plannen, regelen en nog meer regelen is alles dan eindelijk rond. De engelscursus, het verblijf, ticket en het visum zijn geregeld dus ik ben klaar voor vertrek.

De reden waarom ik deze reis zo graag wil gaan doen omdat mijn grote zus Claudia ongeveer 4 jaar geleden een soort gelijke reis heeft gemaakt en ik hier allemaal spannende, interessant en leuke verhalen over hoorde. Graag had ik deze reis willen combineren met mijn afstuderen maar door omstandigheden was dit helaas niet mogelijk. En om toch nog te kunnen gaan studeren in het buitenland heb ik er voor gekozen om een "General English Course" te gaan volgen aan een talenschool vlak bij Bondi Beach in Sydney. Hier zal ik 2 maanden verblijven in een stagehuis met allemaal nederlandse en belgische studenten die daar ook voor een cursus of stage zijn.

Voordat ik in Sydney zal aankomen heb ik een tussenstop in Dubai. Hier zal ik dan ook 24u de tijd hebben om de stad te verkennen en allerlei dingen te bezoeken. Eenmaal in Sydney aangekomen zal ik deze cursus volgen. Hierna zal ik anderhalve maand nog de tijd hebben om de oost-kust van Australië te gaan verkennen. Al met al zullen er genoeg verhalen zijn om jullie up to date te houden!

Ik zal me in de tussentijd mentaal gaan voorbereiden op de grote reis!

Dus voor nu; de groeten uit het altijd zonnige Geleen!

Recente Reisverslagen:

08 December 2014

The Trip V3

29 November 2014

The Trip V2

29 November 2014

The Trip V2

17 November 2014

The Trip

03 November 2014

Australiä – wat heb je nog meer voor me in petto!?
Stephan

Na mijn studie Chemische Technologie heb ik besloten nog een extra cursus te volgen in Sydney. Na deze cursus zal ik de tijd hebben om het oosten van Australië te gaan verkennen. Dus lees gerust verder om mijn ervaringen te zien!

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 8941

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 18 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: